(Sprawdzone) pomoce nauczanki złapane w sieci

(C) Fundacja Think!

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Indywidualizacja to uwzględnienie w systemie dydaktyczno-wychowawczym różnic indywidualnych między uczniami i stosowanie takich zabiegów pedagogicznych, które przy uwzględnieniu owych różnic, sprzyjają maksymalnemu rozwojowi osobowości uczących się. Należy pamiętać o tym, że nauczyciel ma obowiązek indywidualizacji pracy zarówno z uczniem zdolnym jak i słabszym- potrzebującym dodatkowej pomocy.

Bardzo pomocne w tym zakresie są nowe technologie. Wielość i różnorodność dostępnych w sieci generatorów pozwala bowiem na szybkie skonstruowanie dostosowanych do konkretnego ucznia materiałów edukacyjnych. Mogą one ułatwić pracę nauczyciela poprzez błyskawiczne, często intuicyjne tworzenie ciekawych kart pracy, gier, ćwiczeń czy krzyżówek.

Czym są generatory kart i zadań?

Generator to narzędzie dla nauczyciela, ale może z niego korzystać każdy odwiedzający konkretną stronę. W generatorze znajdzie się galerię z gotowymi kartami pracy z możliwością ich modyfikacji przez użytkownika. To również świetny sposób na szybkie stworzenie własnych materiałów, dostosowanych do potrzeb uczniów na różnych etapach edukacyjnych. Stopień trudności konstruowanych pomocy najczęściej dostosowuje nauczyciel. Do tej pory większość z nas samodzielnie i mozolnie przygotowywała własne karty pracy, testy czy materiały edukacyjne w podstawowych edytorach tekstu. Dziś istnieje mnóstwo stron, platform czy programów, które pozwalają na szybkie generowanie tych treści w specjalnie zamieszczonych szablonach. Przygotowanie takich materiałów jest nie tylko intuicyjne, ale też nie jest czasochłonne. W kilka minut wygenerujemy atrakcyjne dla ucznia pomoce dydaktyczne.

Za pomocą bezpłatnych, uniwersalnych narzędzi stworzymy karty pracy i kartkówki np. z tarczami zegara, kartami bingo, mapami, czy wzorami matematycznymi. Wygenerujemy kolorowe, angażujące plansze spinnerowe z liczbami, obrazkami czy wyrazami, często też z wizualizacją tych treści.

Bez problemu skonstruujemy krzyżówki, wykreślanki, czy chmury wyrazowe. Takie kolorowe i atrakcyjne pomoce przyczynią się nie tylko do większej aktywności uczniów, ale z pewnością wpłyną też na podniesienie efektywności naszej pracy.

Pamiętać należy o tym, że na tego typu stronach nie zakładamy kont, w związku z czym nasze wygenerowane zasoby musimy pobrać na własny komputer lub bezpośrednio ze strony wydrukować.

Opis i zastosowanie najczęściej wykorzystywanych przez nas generatorów znajduje się na naszym blogu: http://www.specjalni.pl/search/label/generatory

Zapraszamy na nasze wystąpienie podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2020 w Warszawie:

Skecznotka z wystąpienia autorstwa Belfry Bazgrolą & Vitia Maluje:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 7-8 marca br. konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2020 były:
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!, Edunews.pl oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Learnetic, Mentor, Nowa Szkoła, Fundacja Orange oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem medialnym konferencji był Głos Nauczycielski.

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Zyta Czechowska otrzymała ponadto tytuł Nauczyciela Roku 2019 w konkursie Głosu Nauczycielskiego.

 

PRZECZYTAJ TAKŻE:

>> Śladami przeszłości, czyli jak rozwijać zainteresowania historią

>> Rozwijanie aktywności badawczej dzieci

>> Jak zachęcać młodszych uczniów do uczenia się?