Grudniowe webinary ACE

fot. Microsoft

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czas w zdalnej szkole mija szybko, pandemia zmusza nas nieustannie do poszukiwania sposobów i narzędzi, które pomogłyby utrzymać odpowiednią jakość kształcenia. Być może nastał czas "nowej normalności" dla nauczycieli i uczniów - może rzeczywiście powinniśmy zastanawiać się nad nowym modelem szkoły? Technologie edukacyjne mogą rzeczywiście ułatwić przejście od edukacji "ławkowej" do cyfrowej. Edunews.pl i Microsoft zapraszają na grudniowe webinary w ramach projektu Akademia Cyfrowego Edukatora (ACE).

We wrześniu uruchomiliśmy Akademię Cyfrowego Edukatora (ACE), której celem jest szerokie wspieranie szkół w zakresie korzystania z narzędzi ICT w nauczaniu. Jej częścią są webinary poświęcone praktycznym zagadnieniom z zakresu cyfrowej edukacji, z którymi spotkamy się niemal w każdej szkole. Chcemy, aby było to miejsce wymiany doświadczeń, poszerzania wiedzy oraz zdobywania nowych umiejętności cyfrowych. Dlatego nie tylko prezentujemy i pokazujemy, ale też odpowiadamy na zgłaszane problemy i prośby związane z wdrażaniem technologii edukacyjnych w szkole. 

W każdym miesiącu od września do grudnia 2020 zaplanowaliśmy po jednym webinarze dla nauczycieli (Akademia Cyfrowego Nauczyciela), dla szkolnych administatorów IT (Akademia Cyfrowego Administratora) oraz dla dyrektorów (Akademia Cyfrowego Dyrektora). Webinary zaczynają się o 17.00 i trwają około 45 minut.

Webinary będzie można oglądać:

Oto nasze propozycje na grudzień:

 

Akademia Cyfrowego Nauczyciela - 10.12.2020 - godz. 17.00-17.45

Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Porozmawiamy o tym, jak zorganizować edukację zdalną z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Omówimy kilka uniwersalnych narzędzi do tworzenia  atrakcyjnych, angażujących uczniów  interaktywnych ćwiczeń i do konstruowania zindywidualizowanych kart pracy. Ponadto wskażemy na praktyczne zastosowanie i funkcjonalność czytnika immersyjnego, w narzędziach pakietu Office 365. Zaprezentujemy dobre praktyki związane z prowadzeniem zdalnych lekcji oraz zajęć rewalidacyjnych.
<< Zobacz nagranie na YouTube >>

Webinar poprowadzą: Zyta Czechowska - nauczycielka w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku, laureatka konkursu Nauczyciel Roku 2019. Właścicielka i dyrektorka Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli - Zyta Czechowska specjalni.pl. Współprowadzi bloga edukacyjnego www.specjalni.pl. Trenerka Cyfrowego Dialogu i programu #SuperKoderzy w zakresie programowania i TIK. Należy do społeczności Superbelfrzy RP i Microsoft Innovative Educator Ekspert.

Jolanta Majkowska wicedyrektor Zespołu Szkół Specjalnych w Kowanówku oraz nauczyciel języka polskiego, historii i informatyki. Od lat wdraża nowoczesne technologie w szkole specjalnej. Współautorka bloga propagującego wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w nauczaniu dzieci ze SPE: www.specjalni.pl. Należy do grupy Superbelfrzy RP oraz społeczności Microsoft Innovative Educator Expert (MIEE).

 

Akademia Cyfrowego Administratora - 15.12.2020 - godz. 17.00-17.45

Jak zorganizować wsparcie dla użytkowników Office 365 w szkole

Porozmawiamy o tym, jak w szkole, która korzysta już z rozwiązań Microsoft organizować wsparcie dla użytkowników Office 365, aby każde pytanie nie trafiało do szkolnego administratora. Będziemy mówić między innymi o kluczowym zaangażowaniu dyrekcji szkoły, liderach aplikacji Office 365, wewnętrznych szkoleniach dla nauczycieli, roli wychowawców, dostępnych zasobach. Dzięki takim rozwiązaniom szkoła będzie w stanie szybciej odpowiadać na potrzeby pracowników i uczniów korzystających z Office 365.  
<< Zobacz nagranie na YouTube >> 

Webinar poprowadzi: Rafał Michałowski - nauczyciel informatycznych przedmiotów ogólnokształcących i zawodowych w Zespole Szkół Elektrycznych im. prof. J. Groszkowskiego w Białymstoku oraz w Akademickim Liceum Politechniki Białostockiej. Wzorowy Edukator Apple od 2008 i członek społeczności Microsoft Innovative Education Expert (MIEE) od 2019. Usługami Microsoft w chmurze zajmuje się od 2012 roku.

 

Akademia Cyfrowego Dyrektora - 16.12.2020 - godz. 17.00-17.45

Badanie potrzeb, feedback i ewaluacja z wykorzystaniem technologii cyfrowych

W tym webinarze porozmawiamy o tym, jak realizować badania potrzeb, zbierać informacje i prowadzić ewaluację z narzędziami Microsoft, jak badać opinie i zbierać pomysły, wprowadzać w życie i dlaczego warto angażować (także włączać uczniów i rodziców w proces decyzyjny).
<< Zobacz nagranie na YouTube >>

Webinar poprowadzi: Iwona Kałużna - nauczycielka, dyrektorka Zespołu Szkół Usługowo-Gospodarczych w Pleszewie. Ponad 19 lat doświadczenia w zakresie zarządzania kierowanymi zespołami pracowników. Microsoft Innovative Educator Expert od 2018 r. Mediator wpisany na listę Sądu Okręgowego w Kaliszu.

 

*** 

Co miesiąc w Akademii Cyfrowego Edukatora będą pojawiać się nowe webinary, artykuły, polecane kursy i inspirujące przykłady tych, dla których cyfrowa nauka stała się codziennością.

Planowane webinary: https://www.edunews.pl/nowoczesna-edukacja/ict-w-edukacji/5158-akademia-cyfrowego-edukatora 

Jeszcze więcej propozycji i inspiracji w ramach Akademii Cyfrowego Edukatora znajdziecie na stronach:

Masz pytania? Skontaktuj się z organizatorami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Projekt Akademia Cyfrowego Edukatora realizowany jest przez Edunews.pl i Microsoft.

Jesteśmy na facebooku

fb
Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie