90 sekund o oszczędzaniu

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneUmiejętność gospodarowania środkami finansowymi należy do najważniejszych kompetencji życiowych. Edukacja finansowa młodych konsumentów jeszcze na etapie szkolnym, wpływa istotnie na ich postawy w dorosłym życiu. Pozwala mieć pewność, że w przyszłości unikną wielu problemów mających źródło w niedostatecznej wiedzy na temat własnego portfela.
 
Jak przekazywać skomplikowaną wiedzę ekonomiczną młodym ludziom? Tak jak lubią - w sposób dla nich atrakcyjny i nowatorski. Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowym i serwis filmowy MillionYou proponują młodzieży nietypową formę edukacji przy wykorzystaniu kamer cyfrowych oraz telefonów komórkowych. Każdy uczeń gimnazjum lub szkoły ponadgimnazjalnej, może sprawdzić się w konkursie „Krótki film o oszczędzaniu II”, który nie tylko wyzwala kreatywność, ale przede wszystkim rozwija inteligencję finansową.

Konkurs jest jedną z atrakcji przygotowanych dla uczestników obchodów tegorocznej edycji akcji edukacyjnej Tydzień dla Oszczędzania (26-31 października 2009) – jednego z najbardziej innowacyjnych programów edukacyjnych na świecie. Jego lekka i przyjemna forma sprzyja efektywnemu przekazywaniu młodzieży treści z zakresu edukacji ekonomicznej. Przy okazji stanowi wyzwanie artystyczne dla młodych, ambitnych filmowców. Zadaniem młodzieży w konkursie jest wypromowanie, podczas trwającego 90 sekund filmu, jednego z haseł o oszczędzaniu, które zostały zamieszczone przez organizatorów na głównej stronie akcji www.tdo.edu.pl. Dzięki takiej nowatorskiej formie edukacji, młodzież zaczyna lepiej rozumieć sens oszczędzania i łatwiej przyswaja sobie wiedzę z zakresu finansów osobistych.

Konkurs „Krótki film o oszczędzaniu II” adresowany jest nie tylko do uczniów oraz nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. W kategorii „open” mogą wziąć udział młodzi ludzie, które niezależnie od zaangażowania się w akcję swojej szkoły, chciałyby spróbować sił w roli filmowców. W konkursie za aktywność uczniów nagradzane są także szkoły (kategoria „szkoła”).

O dużym zainteresowaniu akcją świadczą liczby, gdyż łącznie na zeszłoroczną edycję konkursu nadesłanych zostało w sumie ponad 600 minut materiałów filmowych. W tym roku organizatorzy poszerzyli konkurs o dodatkową kategorię. Będą w niej nagradzane relacje filmowe z happeningów i wydarzeń typu flashmob.
 
Filmowe prace na konkurs mogą być nadsyłane do 27 listopada. Organizatorzy zastrzegają, że szkoły, których uczniowie będą chcieli wziąć udział w konkursie filmowym, powinny wcześniej wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie www.tdo.edu.pl. Konkursowe filmy należy zamieścić w serwisie MillionYou. Łączna pula nagród wynosi aż 34 000 zł i są to realne pieniądze, od których laureaci będą mogli rozpocząć swoją indywidualną i praktyczną lekcję oszczędzania i inwestowania.

Oceną i wyborem zwycięzców filmów z kategorii „szkoła” zajmie się profesjonalne jury. Natomiast w kategorii „open” jury tylko nominuje najlepsze filmy, ale zwycięzcę konkursu wyłaniają już internauci w głosowaniu.

Regulamin konkursu, hasła konkursowe oraz szczegółowe zasady i opis nagród znajdują się w głównym serwisie akcji „Tydzień dla Oszczędzania”.
 
Pomysł na skuteczną (biorąc pod uwagę zeszłoroczne wyniki akcji „Tydzień dla Oszczędzania”) edukację młodzieży z wykorzystaniem kamer i telefonów komórkowych jest dowodem na to, że nowoczesne narzędzia informacyjno-komunikacyjne mogą być świetnie (i powinny) wykorzystywane w działaniach edukacyjnych. Sukcesy akcji edukacyjnej z oszczędzaniem w tle pokazują, że można takie metody zastosować w szkole i że przynosi to bardzo dobre efekty.
 
projekty edukacyjne