fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Fotolia.com

Dyskusje

fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Fotolia.com

Dyskusje

fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Fotolia.com

E-learning

fot. X-KOM

E-learning

(C) Fundacja Think!

Innowacje w edukacji

fot. Fotolia.com

E-learning

fot. Fotolia.com

E-learning

fot. ABBYY Fine Reader

E-learning

fot. Fotolia.com

E-learning

fot. Fotolia.com

E-learning

fot. Learnetic SA

ICT / TIK

fot. Fotolia.com

Nauczyciele

fot. Szkoła Edukacji

Nauczyciele

fot. Edunews.pl

Szkoły

fot. Fotolia.com

Nauczyciele

fot. Fotolia.com

Szkoły

fot. Fotolia.com

Szkoły

fot. Fotolia.com

Szkoły

fot. Navigo Wrocław

Szkoły

fot. Oktawia Gorzeńska

Szkoły

Ostatnie komentarze

Nadchodzące wydarzenia

Zakończone wydarzenia

INSPIR@CJE 2019 (27-28.06.2019)

> zobacz filmy z wystąpieniami prelegentów

***

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2019 (23-24.02.2019)

> zobacz filmy z wystąpieniami prelegentów

Czytaj więcej

Grid List

fot. Edunews.pl

Edytoriale

fot. Edunews.pl

Edukacja wczesnoszkolna

domena publiczna - Pixabay.com

Przez życie

fot. Iwona Nowakowska

Projekty edukacyjne

Edu-myśli-my

 
Uczenie się jest skarbem, który możemy zabrać ze sobą wszędzie.
[przysłowie chińskie]

Tablica ogłoszeniowa

  • TIK-owe plakaty edukacyjne do klas lekcyjnych dużego formatu (A2) do pobrania tutaj.
  • W kanale Futuredu/Edunews.pl we Flickr.com dostępnych jest ponad 1000 zdjęć na licencji CC-BY mających kontekst edukacyjny.
  • W sklepie internetowym Edustore.eu można skorzystać z kilkudziesięciu e-zasobów dydaktycznych (ebooki, scenariusze, gry, filmy itp.).

Jesteśmy na facebooku

fb

Cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Eksperymenty z e-learningiem szkolnym

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
E-learningDotychczas zastosowanie metody e-learningu w edukacji na poziomie podstawowym i średnim koncentrowało się raczej wokół fragmentów  programu na niektórych przedmiotach. Ale to może się zmienić, ponieważ na świecie mamy do czynienia z coraz odważniejszymi projektami. Nad szerokim, trzyletnim pilotażem pracują właśnie władze oświatowe Hong-Kongu.
 
Znaczenie e-learningu w praktyce szkolnej w najbliższej przyszłości będzie zdecydowanie rosnąć. Pisał o tym szeroko na łamach Edunews.pl Zbigniew Osiński w opracowaniu E-learning (e-kształcenie) w edukacji szkolnej. Naukowcy z uniwersytetów Stanford i Harvardu przewidują, że w perspektywie dekady może nawet połowa zajęć w szkołach średnich będzie odbywać się online (Szkoły przeniosą się do sieci?). Obecnie jesteśmy jeszcze na etapie testowania różnych rozwiązań oraz debatowania, w jakim stopniu e-kształcenie może, czy powinno, zastąpić / uzupełnić edukację szkolną. Chociaż na świecie pojawiają się prognozy i plany dotyczące wykorzystania e-learningu w praktyce szkolnej, wciąż w gruncie rzeczy pozostajemy w obszarze rozważań teoretycznych. Brakuje ciągle praktycznych wdrożeń elearningu w szkołach na szeroką skalę. Dlatego warto obserwować i analizować rezultaty działań podejmowanych na świecie, aby móc potem wykorzystać te doświadczenia w warunkach polskich.

Wracając do Hong-Kongu, mamy do czynienia z interesującym projektem na poziomie systemu edukacji. Na zlecenie władz oświatowych został opracowany raport, w którym zaproponowano przeprowadzenie trzyletniego projektu pilotażowego w 30 szkołach podstawowych i średnich, począwszy od roku szkolnego 2010/2011. Eksperci zaproponowali tworzenie spójnych z programem nauczania zasobów dla uczniów i nauczycieli na obu poziomach kształcenia (platformę tę nazwano Education City), które w następnych latach byłyby sukcesywnie rozwijane. Każda ze szkół otrzymywałaby grant z przeznaczeniem na zakup dostępu do e-treści edukacyjnych; równolegle zapewnione zostaną szkołom dostęp do specjalnie przygotowanej platformy e-learningowej, w której komunikować będzie się mogła cała społeczność nauczycieli z uczestniczących w pilotażu szkół.

Jak zapewnia Kenneth Chen, przewodniczący grupy ekspertów i podsekretarz stanu ds. Edukacji w Hong-Kongu, nie jest zamiarem autorów projektu narzucanie nauczycielom określonych zasobów edukacyjnych – zdecydowano się na oddaniu nauczycielom decyzji, z jakich e-zasobów chcą skorzystać w nauczaniu. W tym modelu możliwe więc będzie załadowanie na platformę istniejących na rynku treści edukacyjnych oferowanych przez wydawców, za które użytkownik będzie płacił (w ramach grantu, który otrzyma szkoła).

Władze oświatowe Hong-Kongu traktują projekt jako wielki eksperyment edukacyjny. W trakcie jego realizacji powinien działać komitet sterującym, który będzie nadzorował wdrażanie projektu w szkołach i będzie miał prawo wydawania rekomendacji dotyczących długookresowej strategii wykorzystania e-learningu w szkołach. Do sektora biznesu (i wydawców i IT) kierowane są propozycje podjęcia szerokiej współpracy w ramach projektu, ponieważ jego twórcy zdają sobie sprawę, że wielopodmiotowa współpraca w ramach szeroko rozumianego sektora edukacji jest kluczowa dla sukcesu założonych działań. Zwraca się uwagę również na konieczność podjęcia głębszych studiów dotyczących różnych kwestii związanych z e-learningiem w szkole, dotyczących m.in. ochrony praw autorskich, czy spraw związanych ze zdrowiem uczniów (ze względu na wydłużony okres przebywania przed komputerem). Planowane jest również badanie opinii rodziców na temat jakości i cen podręczników i przekazanie tych uwag wydawcom.

(źródło: ASCD, Network World)