Efekty zdalnego nauczania

fot. Pexels.com

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Badacze edukacyjni zastanawiają się, na ile nauczanie zdalne jest efektywne. Przedstawię klika wyników badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych. Myślę, że podobne wyniki można byłoby uzyskać w Polsce i na całym świecie.

W październiku RAND Corporation przeprowadzała ankietę wśród 1082 nauczycieli i 1147 dyrektorów szkół amerykańskich, pytając o ich dotychczasowe doświadczenia z roku szkolnego 2020/21. Oto kilka wyników:

Wolniejsze tempo nauki

Z raportu wynika, że zajęcia nie toczą się w normalnym tempie:

  • Dwie trzecie nauczycieli stwierdziło, że większość ich uczniów była mniej przygotowana do lekcji niż w roku szkolnym 2019/2020.
  • 56%nauczycieli stwierdziło, że zrealizowało połowę lub mniej niż połowę treści programu nauczania.
  • Tylko około 1 z 5 nauczycieli powiedział, że pracuje według tego samego harmonogramu lekcji, co poprzednio.

Absencja

Tej jesieni zwiększyła się absencja uczniów w szkole. Nauczyciele twierdzili, że średnio tylko 91% procent uczniów uczestniczyło w lekcjach codziennie. Przy czym w edukacji hybrydowej było to 85%, a w czysto zdalnej 84%. Lepiej przedstawiała się frekwencja w nauczaniu rzeczywistym.

Wykonywanie zadań

Zmniejszyła się też obowiązkowość w oddawaniu przez uczniów prac. W edukacji rzeczywistej 82% uczniów oddało większość lub wszystkie prace, a w edukacji zdalnej tylko 62%.Efekty zdalnego nauczania

 

Notka o autorce: Danuta Sterna – była nauczycielka matematyki i dyrektorka szkoły, ekspertka merytoryczna w programie Szkoła Ucząca Się (SUS) (prowadzonym przez CEO i PAFW), autorka książek i publikacji dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach. Niniejszy wpis pochodzi z jej bloga w partnerskiej platformie Edunews.pl – www.osswiata.pl. Dane zaczerpnięte z artykułu Sarah Schwartz z 16 listopada 2020 w EdWeek.org.