ImageBank Rezerwy Federalnej w Chicago wspólnie z VISA USA zorganizował webinar poświęcony edukacji finansowej i finansom osobistym. Ponad dwugodzinne seminarium miało miejsce 1 maja w Chicago, a dzięki Internetowi można było oglądać i słuchać przedstawicieli amerykańskich instytucji finansowych, organizacji pozarządowych i władz stanowych na całym świecie.

 

ImageWorld Association of Newspapers oraz firma badawcza D-CODE opublikowały wyniki pierwszego etapu „Youth Media DNA” - badania zwyczajów konsumenckich młodych ludzi w odniesieniu do korzystania z mediów. Uzyskane dane mają służyć pomocą w prowadzeniu akcji edukacyjnych mających na celu podniesienie poziomu czytelnictwa prasy.

 

ImageWorld Association of Newspapers oraz firma D-CODE opublikowały wyniki pierwszego etapu badania zwyczajów konsumenckich młodych ludzi w odniesieniu do korzystania z mediów. Celem projektu badawczego „Youth Media DNA” jest przeanalizowanie zachowań młodzieży, a uzyskane dane mają służyć pomocą w prowadzeniu akcji edukacyjnych.

 

ImageNikt chyba się nie spodziewał, że również program stypendialny można przygotować w wersji… Web 2.0. W połowie kwietnia 2007 r. amerykańska firma CollegeToolkit.com ogłosiła pierwszy program stypendialny, w którym studenci nie tylko ubiegają się o stypendium, ale jeszcze wskazują zwycięzcę. Stwarza to możliwość bardziej demokratycznego wyboru laureatów.

 

ImageBadania firmy Synovate w 6 krajach przyniosły ciekawe dane dotyczące kształtowania przez rodziców odpowiedzialnych postaw dzieci w zakresie zarządzania własnymi finansami. Na przykład Amerykanie dają swoim pociechom pieniądze za drobne prace, zaś Cypryjczycy, którzy doświadczyli w 1999 r. załamania rynku papierów wartościowych, uczą dzieci inwestowania.

 

ImageW 2007 r. około 20 tysięcy osób odwiedziło w Birmingham największe w Wielkiej Brytanii targi edukacyjne „The Education Show 2007”.  Przez trzy dni mieli oni możliwość odwiedzenia stoisk edukacyjnych ponad 600 wystawców – instytucji publicznych, organizacji pozarządowych, samorządów, szkół, małych i średnich firm, korporacji międzynarodowych i mediów.

 

ImageDzieci wydają w Polsce ponad 300 mln złotych miesięcznie – wynika z wyliczeń Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), dotyczących 6 milionów dzieci w wieku 7-18 lat. Urząd zwraca uwagę na to, że dzieci i młodzież są szczególnie narażone na negatywne konsekwencje nieznajomości reguł rynku, co mogą wykorzystywać nieuczciwi sprzedawcy.

 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Piotr
    Polska oświata jest od dawna przykładem "bareizmu". Jako przykład mogę podać to, że nauczyciele bard...
  • Written by Pan Tikczer
    Zastanawiam się co będzie jeśli nie wszyscy wyczują sarkastyczno - humorystyczny wydźwięk tego artyk...
  • Written by Piotr
    Najprostszy sposób na zmianę to uwolnić potencjał każdej szkoły poprzez zezwolenie szkołom na stosow...
  • Written by Kapello
    Świetne święto polecam wszystkim zapalonym kropkowiczom
    Możnam siem bardzom fajnem pobawić
    serio
    przysi...
  • Written by Bożena Gradzińska
    Wspaniała inicjatywa. W naszej szkole obchodzimy ją od 5 lat. W tym roku szkolnym Dzień Kropki obch...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie