Spór o to, czy korzystać z materiałów preparowanych czy z materiałów autentycznych, moim zdaniem rozstrzygnięty został już dziesięciolecia temu. W glottodydaktyce niemieckojęzycznej za materiałami autentycznymi opowiedzieli się profesorowie Piepho i Neuner. Obecnie doszedł jeszcze jeden argument: komunikacja dokonuje się w sieci i tu jest przede wszystkim oparta o teksty autentyczne.
Edukacja przyrodnicza w obliczu zmiany społecznej
W Krakowie w budynku głównym Uniwersytetu Pedagogicznego rozpoczęła się wczoraj II Międzynarodowa Konferencja "Edukacja przyrodnicza w obliczu zmiany społecznej" (WCNTSE). Ponad 50 uczestników z 14 krajów świata (Argentyna, Austria, Bułgaria, Czechy, Grecja, Francja, Niemcy, Polska, Słowacja, Szwajcaria, Tunezja, Turcja, Ukraina, USA) podejmie dyskusję na temat wyzwań wobec których stoi obecnie edukacja przyrodnicza, związanych z rozwojem technologii informacyjnych oraz dynamicznymi zmianami społecznymi. Konferencja potrwa do 5 lipca.
Po szkole, po egzaminie... bez pracy. Zostać czy wyjechać?
Koniec roku szkolnego – czas pożegnań, podsumowań, refleksji... to również czas zadawania trudnych pytań: co dalej? W tym roku podczas spotkań pożegnalnych z moimi klasami szczególnie często powtarzał się temat braku planów na życie i szans na znalezienie pracy w wyuczonym zawodzie. Już mnie nie śmieszy dowcipne powiedzonko młodzieży „do zobaczenia (na kasie) w Biedronce”...
Rozmawiają o komputerach w edukacji
W Toruniu rozpoczęła się jubileuszowa, dziesiąta Światowa Konferencja Komputery w Edukacji (World Conference on Computers in Education, WCCE), która co 4-5 lat od 1970 roku jest organizowana w rożnych częściach świata pod auspicjami Międzynarodowej Federacji Przetwarzania Informacji (IFIP). Tematem przewodnim jest: „uczyć się będąc połączonym“. Organizatorzy konferencji postawili na jej początku wiele pytań i mają nadzieję, że w Toruniu zostanie wypracowana pewna wizja edukacji jutra.
Nowe zasoby w serwisie Edukacja Medialna
Fundacja Nowoczesna Polska opublikowała kolejne 32 lekcje w serwisie edukacjamedialna.edu.pl. Materiały przeznaczone są dla nauczycieli, bibliotekarzy i animatorów pracujących z młodzieżą ze szkół ponadgimnazjalnych. Zapraszamy do korzystania!
Wakacyjne łamisłówka
Lato. Słońce. Spacery. Plaża, łąka, góry, las. Nareszcie mamy czas na wspólne spędzanie czasu ze swoimi dziećmi, na zabawę, na relaks. Zazwyczaj czeka nas najpierw krótsza lub dłuższa podróż, w czasie której dzieci od samego niemal początku zadają nieśmiertelne pytanie: Daleko jeszcze?
Wykorzystanie gry wirtualno-terenowej i planszowej w szkole specjalnej
Nauczyciel szkoły specjalnej codziennie staje przed niełatwym zadaniem: jak dzieciom ze specyficznymi problemami w uczeniu się zaprezentować trudne treści przystępnym dla nich językiem, nie zapominając równocześnie o interesującej formie przekazu.
Ostatnie komentarze