Spór o to, czy korzystać z materiałów preparowanych czy z materiałów autentycznych, moim zdaniem rozstrzygnięty został już dziesięciolecia temu. W glottodydaktyce niemieckojęzycznej za materiałami autentycznymi opowiedzieli się profesorowie Piepho i Neuner. Obecnie doszedł jeszcze jeden argument: komunikacja dokonuje się w sieci i tu jest przede wszystkim oparta o teksty autentyczne.(C) Edunews.pl - cykl felietonów Aleksandra Lubiny

W Krakowie w budynku głównym Uniwersytetu Pedagogicznego rozpoczęła się wczoraj II Międzynarodowa Konferencja "Edukacja przyrodnicza w obliczu zmiany społecznej" (WCNTSE). Ponad 50 uczestników z 14 krajów świata (Argentyna, Austria, Bułgaria, Czechy, Grecja, Francja, Niemcy, Polska, Słowacja, Szwajcaria, Tunezja, Turcja, Ukraina, USA) podejmie dyskusję na temat wyzwań wobec których stoi obecnie edukacja przyrodnicza, związanych z rozwojem technologii informacyjnych oraz dynamicznymi zmianami społecznymi. Konferencja potrwa do 5 lipca.photo: sxc.hu

Koniec roku szkolnego – czas pożegnań, podsumowań, refleksji... to również czas zadawania trudnych pytań: co dalej? W tym roku podczas spotkań pożegnalnych z moimi klasami szczególnie często powtarzał się temat braku planów na życie i szans na znalezienie pracy w wyuczonym zawodzie. Już mnie nie śmieszy dowcipne powiedzonko młodzieży „do zobaczenia (na kasie) w Biedronce”...photo: sxc.hu

W Toruniu rozpoczęła się jubileuszowa, dziesiąta Światowa Konferencja Komputery w Edukacji (World Conference on Computers in Education, WCCE), która co 4-5 lat od 1970 roku jest organizowana w rożnych częściach świata pod auspicjami Międzynarodowej Federacji Przetwarzania Informacji (IFIP). Tematem przewodnim jest: „uczyć się będąc połączonym“. Organizatorzy konferencji postawili na jej początku wiele pytań i mają nadzieję, że w Toruniu zostanie wypracowana pewna wizja edukacji jutra.(C) Yuri Arcurs - fotolia.com

Fundacja Nowoczesna Polska opublikowała kolejne 32 lekcje w serwisie edukacjamedialna.edu.pl. Materiały przeznaczone są dla nauczycieli, bibliotekarzy i animatorów pracujących z młodzieżą ze szkół ponadgimnazjalnych. Zapraszamy do korzystania!photo: sxc.hu

Lato. Słońce. Spacery. Plaża, łąka, góry, las. Nareszcie mamy czas na wspólne spędzanie czasu ze swoimi dziećmi, na zabawę, na relaks. Zazwyczaj czeka nas najpierw krótsza lub dłuższa podróż, w czasie której dzieci od samego niemal początku zadają nieśmiertelne pytanie: Daleko jeszcze?(C) Edunews.pl

Nauczyciel szkoły specjalnej codziennie staje przed niełatwym zadaniem: jak dzieciom ze specyficznymi problemami w uczeniu się zaprezentować trudne treści przystępnym dla nich językiem, nie zapominając równocześnie o interesującej formie przekazu.(C) ZSO nr 17 w Kielcach

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie