Kończy się realizacja cyklu szkoleniowego z zakresu kształcenia dla odległość, organizowanego przez Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w ramach projektu systemowego "Model systemu wdrażania i upowszechniania kształcenia na odległość w uczeniu się przez całe życie". Przedstawiamy wyniki ewaluacji tego wyjątkowego w skali kraju przedsięwzięcia, w którym do tej pory wzięło udział kilkuset pracowników placówek edukacyjnych.fot. EKSA sp. z o.o.

We współczesnym świecie znajomość języków obcych to podstawa sukcesu - szkoła powinna zapewniać uczniom naukę języków obcych na wysokim poziomie. Trudne jest to do osiągnięcia, jeśli skupimy się na standardowych dialogach i nauce gramatyki, a nie na doskonaleniu sztuki komunikowania się i czerpania z kultury kraju, którego język poznajemy.© Gimnazjum nr 3 w Gliwicach

Zastanawiam się, jak długo jeszcze będzie funkcjonowała szkoła w tak archaicznym już i nieprzystającym do zewnętrznego świata modelu? Odtwarzany na świecie system trwa już niemal dwieście lat. Mam wrażenie, że bardzo wielu nie dostrzega faktu, że żyjemy w dobie informacyjnej lawiny! Funkcjonująca na wzór pruskiej armii szkoła nie ma już dziś uzasadnienia. Szkoła potrzebuje przebudowy na wzór inicjatywy, jaka zrodziła się w Niemczech.fot. sxc.hu

Na rynku edukacji pojawia się coraz więcej narzędzi edukacyjnych, tworzonych zarówno przez podmioty prywatne, publiczne, organizacje pozarządowe, a nawet indywidualne osoby. Jest to rezultat nieograniczonej ludzkiej kreatywności, także dzięki istnieniu różnorodnych narzędzi i platform służących do wspierania edukacji. Pojawia się jednak zasadnicze pytanie o skuteczność tych narzędzi – czy wszystkie pomagają, czy też mogą zaszkodzić osobom uczącym się. Pearson, wiodąca światowa firma edukacyjna, ogłosiła właśnie swoją globalną strategię edukacyjną, w której ocena skuteczności edukacyjnej (ang. efficacy) stała się jej kluczowym elementem.fot. Fotolia.com

Na polskim rynku wydawniczym ukazała się Akademia Khana. Szkoła bez granic wydana przez Media Rodzina. To wyjątkowa książka, w której możemy zapoznać się z nowatorską ideą zmieniającą myślenie o edukacji. Napisana przez wyjątkowego człowieka – Sala Khana, który z własnego pomysłu na lekcje w internecie rozwinął jedną z najważniejszych organizacji pozarządowych na świecie, oferującą darmowy dostęp do wielojęzycznych już zasobów edukacyjnych.fot. Media Rodzina

Potencjał dla szkoły nowoczesnych technologii informacyjno-edukacyjnych (ang. ICT albo polski skrót TIK) jest ogromny, ale nie zawsze są one właściwie wykorzystywane. O tym, jak włączać technologie do edukacji szkolnej Julian Piotr Sawiński rozmawia z Sabiną Furgoł - konsultantem Regionalnego Ośrodka Metodyczno–Edukacyjnego - ROM-E „Metis” w Katowicach i b. wykładowcą Kolegium Nauczycielskiego w Bielsku Białej.fot. Fotolia.com

Fundacja Nowoczesna Polska i Narodowy Instytut Audiowizualny rozpoczynają prace nad drugą wersją Katalogu kompetencji medialnych i informacyjnych. Publikacja będzie narzędziem ułatwiającym planowanie działań w obszarze edukacji medialnej instytucjom i organizacjom różnego typu.fot. Fotolia.com

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie