Program Szkoła z Klasą 2.0 ma na celu wsparcie rozwoju edukacji szkolnej w epoce Google’a, Wikipedii, gier komputerowych i komórek. 10 marca odbyła się konferencja podsumowująca I etap akcji, w którym szkoły: nauczyciele, dyrektorzy, uczniowie oraz rodzice mieli opracować zestaw zasad korzystania z technologii komunikacyjno – informacyjnych w nauczaniu i uczeniu.
Narzędzia T-I-K w projekcie gimnazjalnym
Większość projektów edukacyjnych realizowanych w szkołach i na uczelniach może być wzbogacona dzięki wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych, Dotyczy to również projektu gimnazjalnego. Racjonalne włączanie nowoczesnych technologii w proces zarządzania projektem ma istotny wpływ na zwiększenie jakości komunikacji i skuteczności działań.
Komputery w naszych kieszeniach
Jedna z tez głoszonych przez ekspertów od technologii edukacyjnych
brzmi: tradycyjne komputery to przeszłość. Wkrótce każdy uczeń
będzie miał własny kieszonkowy mini-komputer, towarzyszący mu na co
dzień, także w szkole. Widok powolnego i słabo
oprogramowanego "pudła" komputera stacjonarnego w pracowni szkolnej, będzie budził co najmniej mieszane uczucia.
MEN otwiera edukację szkolną na e-learning
Edukacja online rozwija się w Polsce od wielu lat, także w polskiej
szkole. Do tej pory mogła się rozwijać jedynie na zasadzie eksperymentu. Resort edukacji chce zmienić obowiązujące prawo
i pozwolić na prowadzenie części zadań edukacyjnych w formie
e-learningu. Sekretarz stanu w MEN Krystyna Szumilas wskazuje, że ma to
być uzupełnienie procesu dydaktycznego.
Nowoczesna edukacja na wyciągnięcie ręki
Tempo rozwoju technologicznego, w tym technologii, które mogą być wykorzystane w nauczaniu szkolnym i akademickim, może przytłaczać. Media co chwila bombardują nas informacjami o urządzeniach, które mogą nam się przydać. Nauczyciele i uczniowie powinni się jednak z tego cieszyć, bo przecież mamy coraz więcej narzędzi do nauki. Tylko czy z nich korzystają?
Usuńmy bariery w rozwoju cyfrowej edukacji
Liczba entuzjastów szerszego wykorzystania technologii w edukacji
będzie rosła, ponieważ postęp technologiczny będzie wymuszał
zmiany w świadomości i praktyce edukacyjnej w różnych wymiarach. Ale stary system edukacji nie ewoluuje tak szybko, jak
zmienia się technologia. I tak ujawniają się bariery, z którymi
nowoczesna szkoła musi sobie poradzić.
Smartfony podbijają uczelnie?
Smartfony zdobywają amerykańskie uczelnie. Cieszą się coraz większą popularnością wśród
prowadzących zajęcia i studentów – jako narzędzie komunikowania się, ale także
jako narzędzia służące nauce i ułatwiające studiowanie. Naukowcy z ośrodka badań nad edukacją Educause uważają, że mobilne narzędzia będą miały coraz większy wpływ na uczących i studiujących.
Ostatnie komentarze
Też pozdrawiam.
Jeśli celem jest czytanie Szekspira w oryginale i dyskus...