Jak budujemy społeczeństwo wiedzy? (2)

Szkoły i uczelnie
Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

debaty edukacyjneSpołeczeństwo wiedzy w Polsce nie powstanie jeśli polska szkoła pozostanie instytucją działającą według założeń XIX i XX wiecznej edukacji. Zdaniem wielu ekspertów, fundamentalna zmiana jest tu kluczowa i niezbędna, jeżeli chcemy dogonić uciekające nam kraje Unii Europejskiej i wykorzystać szanse na rozwój kraju stwarzane dzięki nowym technologiom.

O konieczności zmian w polskiej edukacji jest przekonane kierownictwo Ministerstwa Edukacji Narodowej, które pracuje nad reformą programową i obniżeniem wieku szkolnego. Prezentujemy fragmenty wystąpienia Katarzyny Hall, Minister Edukacji Narodowej podczas konferencji Fundacji Edukacji Ekonomicznej, zorganizowanej w Sejmie RP z okazji 10-lecia Programu Interkl@sa (Warszawa, 9-10.01.2009 r.). Minister Hall podsumowała dotychczasowe prace resortu edukacji (zakończył się właśnie proces konsultacji społecznych) i zarysowała kolejne wyzwania stojące przed zespołem ekspertów pracujących nad reformą.



(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)