Chaos i ścisk, i co dalej?

Gdy mniej znaczy więcej - rozważania na temat demografii człowieka

Niedobre skutki chwilowego wyprowadzenia kozy

Ubezpiecz się, ociepl dom i nie pisz dla idiotów

Jak to z egzaminami było za "starych, dobrych czasów"

Czy apki do treningu mózgu dają faktyczne korzyści umysłowi?

Nadszkoleniowość

Potrzeba szerszych zmian w kształceniu informatycznym

Ocena z zachowania

Google Crowdsource, czyli jak algorytm widzi kota

Wirtualna pomoc w nauce

Narzędziownik zdalnej nauczanki

STEAM w edukacji wczesnoszkolnej – dlaczego warto?

Szkoła młodych inżynierów

Я тут! czyli język jako integracja, zabawa i narzędzie do niwelowania barier

Wielkanoc z długopisem 3D

Bo każdy może stworzyć e-książkę

Autyzm - zbiór ćwiczeń

Zajęcia w pierwszym tygodniu

Pierwsze pięć minut

Dyrektor placówki oświatowej, czyli chłopiec do bicia

Dlaczego jeszcze są nauczyciele?!

Budowanie relacji od pierwszego dnia szkoły

Przestrzeń szkoły i pedagogika – rekomendacje Novigado

Znaczenie znaczenia

Publicysta na wykopaliskach w czasie kanikuły

Umiejętności nauczycieli

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Ostatnie komentarze

Nadchodzące wydarzenia

Zakończone wydarzenia

INSPIR@CJE 2019 (27-28.06.2019)

> zobacz filmy z wystąpieniami prelegentów

***

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2019 (23-24.02.2019)

> zobacz filmy z wystąpieniami prelegentów

Czytaj więcej

Grid List

Docenienie w pełni zasłużone

O granicach, czyli czemu rodzice nie są partnerami dziecka

Na tropach nie tylko przyrodniczych

Letnia Akademia Ochrony Danych Osobowych

Edu-myśli-my

 
Uczenie się jest skarbem, który możemy zabrać ze sobą wszędzie.
[przysłowie chińskie]

Tablica ogłoszeniowa

  • TIK-owe plakaty edukacyjne do klas lekcyjnych dużego formatu (A2) do pobrania tutaj.
  • W kanale Futuredu/Edunews.pl we Flickr.com dostępnych jest ponad 1000 zdjęć na licencji CC-BY mających kontekst edukacyjny.
  • W sklepie internetowym Edustore.eu można skorzystać z kilkudziesięciu e-zasobów dydaktycznych (ebooki, scenariusze, gry, filmy itp.).

Jesteśmy na facebooku

fb

Cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Jak połączyć ze sobą studiowanie i inwestowanie?

fot. SilesianSEO

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Obraz biednego studenta może runąć, jeśli wspomnimy o studentach, którzy z powodzeniem inwestują swoje pieniądze w czasie studiów. Nie potrzeba do tego specjalistycznej wiedzy, którą można nabyć na uczelni wyższej.

Owszem, studentom kierunków ekonomicznych być może łatwiej jest się odnaleźć w inwestycjach na różnych rynkach, ale tak samo skutecznie mogą to zrobić humaniści czy studenci kierunków medycznych i prawniczych. Jak łączyć ze sobą studiowanie i inwestowanie? Czy jest to na pewno możliwe?

Budowa kapitału inwestycyjnego

Podstawą przy podejmowaniu inwestycji, czy to w czasie studiów czy już na etapie pracy zawodowej, jest posiadanie pieniędzy, które można przeznaczyć na inwestowanie. W idealnej sytuacji dana osoba powinna budować swój kapitał inwestycyjny dopiero w momencie, gdy dysponuje już pewną poduszką finansową, marginesem, z którego będzie mogła korzystać, jeśli np. zachoruje i nie będzie zarabiać. To pieniądze na „czarną godzinę”. Dla każdego może być to nieco inna kwota.

Jeśli pewne oszczędności student odłożył już na swoim koncie, ale dalej zarabia np. w ramach prac dorywczych czy dzięki uzyskiwaniu stypendium czy wypłat w ramach transz kredytu studenckiego, może pomyśleć o przeznaczeniu je na inwestowanie. Kolejnym krokiem przy lokowaniu pieniędzy przez studenta będzie przemyślenie, jakie są przy tym jego cele oraz jaki poziom ryzyka inwestycyjnego jest możliwy do zaakceptowania przez niego. Edukacja finansowa powinna stanowić podstawę przed podejmowaniem decyzji inwestycyjnych (sekcja edukacyjna brokera XTB).

Oszczędzanie jako cel inwestowania

Co prawda inwestowanie i oszczędzanie nie są pojęciami tożsamymi, ale przy braku akceptacji jakiegokolwiek ryzyka inwestycyjnego studentowi właściwie nie pozostaje nic innego, jak ulokować swoje pieniądze na lokacie terminowej w banku lub na koncie oszczędnościowym. Choć takie produkty depozytowe w bankach są nisko oprocentowane, dlatego nie można na nich w praktyce zarabiać, przynajmniej w okresie obowiązywania niskich stóp procentowych w kraju, o tyle jednak są one bezpieczne. Pozwolić mogą one na ochronę kapitału przed utratą wartości w czasie. Jednak najważniejsze pozostaje to, że przy takim trybie lokowania pieniędzy student na pewno nie straci części lub całości zainwestowanych środków. Są one bowiem gwarantowane przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny.

Inwestowanie z myślą o swoich umiejętnościach

Szczególnym rodzajem inwestowania jest lokowanie pieniędzy i czasu w swoje umiejętności, poszerzanie wiedzy i kompetencji. Student dopiero wejdzie na rynek pracy i będzie szukał własnego sposobu na życie i zarabianie. Jeśli zainwestuje w siebie i na przykład zrobi specjalistyczne kursy, uzyska odpowiednie certyfikaty i kompetencje, ma szansę na lepszą pracę lub będzie w stanie otworzyć własną działalność gospodarczą, która prócz satysfakcji będzie przynosiła mu realne miesięczne dochody.

Inwestowanie nastawione na zysk

Dochodząc do sedna, studenci mogą jak najbardziej inwestować pieniądze w pełnym tego słowa znaczeniu. Mogą założyć rachunek maklerski u dowolnie wybranego brokera, wpłacić depozyt zabezpieczający i zlecać zakup akcji spółek giełdowych, obligacji czy też funduszy ETF. Dostępne są dla nich inwestycje na rynku forex za pośrednictwem określonych brokerów, czyli inwestycje w pary walutowe. Mogą ryzykownie inwestować w instrumenty pochodne, jak kontrakty na różnice kursowe CFD, kontrakty terminowe i opcje. W takim wypadku brokerzy pozwalają na korzystanie ze zjawiska lewarowania, inaczej z dźwigni finansowej i otwierać przy małym nakładzie środków własnych wielokrotnie większe inwestycje (dowiedz się więcej o inwestowaniu z dźwignią finansową). Rodzi to wysokie ryzyko straty całości lub części posiadanych środków, a nawet powstania długów, ponieważ nietrafiona inwestycja przyniesie wielokrotnie wyższe straty.

Studenci powinni pamiętać, by inwestować w sposób zdywersyfikowany – w różne instrumenty finansowe, w różnych horyzontach i celach inwestycyjnych. Dzięki temu można zmniejszać ryzyko inwestycyjne.

 

(ARTYKUŁ PROMOCYJNY)