- 81. Wielka gra o neurony
- (Metody i narzędzia)
- ... byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o. Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP. Partnerami konferencji byli: Amazon ...
- Utworzone: 28-12-2023
- 82. Klasowe karty zgodności
- (Przez życie)
- Choć Polska szkoła predestynuje do tego, by nosić miano świeckiej, wciąż wiele w niej obrzędowości i tradycji kościelnych. Wynika to pewnie po tyle samo z przyzwyczajenia, co korzeni katolickich kraju. ...
- Utworzone: 27-12-2023
- 83. Pomysł na „upgrade” lekcji informatyki w szkole
- (Szkoły)
- ... była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP. Partnerami konferencji byli: Amazon STEM Kindloteka, Samsung Polska, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Fundacja Szkoła z Klasą & Asy Internetu, Learnetic, Centralny ...
- Utworzone: 26-12-2023
- 84. Przygotowanie szkoły na AI
- (ICT / TIK)
- ... dotyczących jej wykorzystania. Pierwsza sprawa to ustalenie – kiedy można w szkole używać AI. Decyzja powinna być wynegocjowana z całą społecznością szkolną. Należy pamiętać, że musimy przygotowywać uczniów ...
- Utworzone: 25-12-2023
- 85. Czego trzeba się oduczyć, aby (OK) nauczać?
- (Metody i narzędzia)
- ... w dniach 23-24 września 2023 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE 2023 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o. Partnerem merytorycznym była społeczność ...
- Utworzone: 23-12-2023
- 86. Czy w szkole jest miejsce na pasje?
- (Szkoły)
- ... edukacyjnych. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Specjalizuje się w pracy metodą Design Thinking, a o swoich pomysłach na rozwój edukacji w Polsce pisze na blogu Dla Nauczycieli, z którego pochodzi ...
- Utworzone: 22-12-2023
- 87. Dziennikarze przyszłości w klasach 7-8? A czemu by nie?
- (Projekty edukacyjne)
- ... Makey oraz przygotowali grę matematyczną w Kahoot. W grudniu przeprowadzą z kolei “Świąteczne kodowanie z robotami”. Janikowscy dziennikarze przyszłości pracują też nad grą dla całej społeczności szkolnej. ...
- Utworzone: 20-12-2023
- 88. Pocałuj żabkę w łapkę, czyli o czarowaniu na lekcji
- (Nauczyciele)
- ... w dniach 23-24 września 2023 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE 2023 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o. Partnerem merytorycznym była społeczność ...
- Utworzone: 19-12-2023
- 89. Cyfrowe drogowskazy – jak zbudować most łączący dzieci, rodziców i nauczycieli w sieci?
- (Dyskusje)
- ... WP abcZdrowie i WP Parenting oraz Marcin Perfuński – redaktor, dziennikarz, moderator społeczności, twórca internetowy znany jako SuperTata.tv. Rozmówcy podjęli próbę zdefiniowania pojęcia „cyfrowy dobrostan” ...
- Utworzone: 16-12-2023
- 90. 4P4C, czyli przepis na edukację jutra
- (Programowanie)
- ... 2023 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o. Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP. Partnerami konferencji byli: Amazon ...
- Utworzone: 15-12-2023
- 91. Jak autonomia zwiększa zaangażowanie ucznia w lekcję?
- (Szkoły)
- ... 2023 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o. Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP. Partnerami konferencji byli: Amazon ...
- Utworzone: 13-12-2023
- 92. Nie zapomnijmy o KEN i nie przekreślajmy gimnazjów! (DOE #03)
- (Opinie)
- ... różnica w sposobie funkcjonowania uczniów klas 4-6 i 7-8 szkoły podstawowej. Ta okoliczność nie tylko nie znikła, ale wręcz uległa wzmocnieniu. Warto zwrócić uwagę, że korzystanie z mediów społecznościowych ...
- Utworzone: 12-12-2023
- 93. O kompetencjach 4K w szkolnej bibliotece
- (Medialna)
- ... Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP. Partnerami konferencji byli: Amazon STEM Kindloteka, Samsung Polska, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Fundacja Szkoła z Klasą & ...
- Utworzone: 10-12-2023
- 94. Kompetencje obywatelskie ośmioklasistów – wyniki ICCS 2022
- (Badania)
- ... społeczności – 59% ósmoklasistów wskazywało, że ma takie doświadczenie. Jest to najwyższy odsetek wśród badanych krajów. W tym obszarze w Polsce nastąpił też duży wzrost w porównaniu z 2009 rokiem. Pomimo ...
- Utworzone: 05-12-2023
- 95. O zaufaniu, pasji i o odczarowaniu publicznej edukacji
- (Szkoły)
- ... robi z tym co ma! Edyta Borowicz-Czuchryta należy do społeczności Superbelfrów. Jest ambasadorem programu eTwinning, autorką projektów edukacyjnych, docenianych przez kapituły Krajowej i Europejskiej ...
- Utworzone: 29-11-2023
- 96. Waniliowe treści albo polityka pasternaku
- (Opinie)
- ... opisuje w swojej pracy „Pedagogy of the Oppressed” Paolo Freire. Wykazał w niej potrzebę nie tylko prostego wyprowadzania ludzi z analfabetyzmu, ale również budowania środowisk (społeczności) w oparciu ...
- Utworzone: 28-11-2023
- 97. Jakich strategii uczenia się warto nauczyć naszych uczniów?
- (Metody i narzędzia)
- Z przeprowadzonego przez firmę Pearson rok temu badania identyfikującego “Power Skills” (Superumiejętności) potrzebne na rynku pracy w 2026 roku wynika, że jedną z tych umiejętności jest samodzielne uczenie ...
- Utworzone: 26-11-2023
- 98. O głośnym czytaniu i organizowaniu dużych akcji edukacyjnych
- (Projekty edukacyjne)
- Od zawsze książki i czytanie były częścią mojego życia. Rozwijały moją wyobraźnię i pozwalały mi tworzyć nową rzeczywistość. Pomysł na stworzenie ogólnopolskiej akcji “Cała Polska czyta na głos” pojawił ...
- Utworzone: 24-11-2023
- 99. Odważ się! Na wychowawczej o fake-newsach
- (Medialna)
- ... lśniące włosy", "twój kot kupowałby Whiskas"), ale społecznościowych (tu wchodzą w grę mechanizmy propagandy, demagogii, populizmu, wyrafinowane techniki sterowania, np. "stacking cards"). Przeglądając wraz ...
- Utworzone: 23-11-2023
- 100. Zanurzeni w cyfrowym oceanie…
- (Opinie)
- ... i objawy ogólnego otępienia. Uzgodniono, że mechanizm korzystania z mediów społecznościowych podobny jest do uzależnienia od gier hazardowych. Kiedy czekamy na nagrody w postaci komentarzy czy lajków, ...
- Utworzone: 22-11-2023
Ostatnie komentarze
Też pozdrawiam.