- 161. Poczucia sprawstwa i sensu pracy w szkole
- (Opinie)
- ... Roberta Feirsena i Seth Weitzman w Edutopia.org. Czasami słyszę opinię, że w szkole powinni zostać tylko „dobrzy” nauczyciele, bo nie każdy nadaje się do zawodu. Ten pogląd jest zwodniczy ze względu ...
- Utworzone: 04-12-2023
- 162. Podzwonne dla nauczycieli? A może jednak...
- (Dyskusje)
- ... nadziei, która umiera ostatnia... *** Nauczyciele od dłuższego już czasu leżą na deskach, z płacami znokautowanymi przez średnią krajową, osnuci pajęczynami w swoim staroświeckim przekonaniu, że ich ...
- Utworzone: 30-11-2023
- 163. O zaufaniu, pasji i o odczarowaniu publicznej edukacji
- (Szkoły)
- Brak uciążliwej biurokracji, organ prowadzący wyręczający z zadań administracyjnych, a do tego czas i przestrzeń na to by skupić się na realizacji pomysłów na dobrą, atrakcyjną edukację? I to wszystko ...
- Utworzone: 29-11-2023
- 164. Waniliowe treści albo polityka pasternaku
- (Opinie)
- ... obraz świata i jego historii. To wreszcie świadomość, że o efektach uczenia się i postawach uczniów w znacznym zakresie decyduje nie tylko czego uczą, ale też z jakiego języka korzystają ich nauczyciele. ...
- Utworzone: 28-11-2023
- 165. Jakich strategii uczenia się warto nauczyć naszych uczniów?
- (Metody i narzędzia)
- Z przeprowadzonego przez firmę Pearson rok temu badania identyfikującego “Power Skills” (Superumiejętności) potrzebne na rynku pracy w 2026 roku wynika, że jedną z tych umiejętności jest samodzielne uczenie ...
- Utworzone: 26-11-2023
- 166. O głośnym czytaniu i organizowaniu dużych akcji edukacyjnych
- (Projekty edukacyjne)
- ... obchodzonego rokrocznie w każdą pierwszą środę lutego, przyciągnęła 37 placówek z całego kraju, druga już ponad 50 szkół z Polski i Irlandii. W trakcie obydwu edycji akcji dyrektorzy, nauczyciele, rodzice, ...
- Utworzone: 24-11-2023
- 167. Ocenianie jako informacja dla nauczyciela
- (Metody i narzędzia)
- Ocenianie kształtujące jest pozyskiwaniem informacji zwrotnej. Z jednej strony przez ucznia – jakie robię postępy i mogą lepiej pracować i przez nauczyciela – jak mogę lepiej moich uczniów nauczać. Z ...
- Utworzone: 20-11-2023
- 168. Jak mówić, aby ludzie słuchali?
- (Rady i inspiracje)
- ... wystąpienie publiczne”. Dostępny w wielu księgarniach online. Notka o autorce: Adriana Kawecka jest nauczycielem-bibliotekarzem oraz opiekunką koła czytelniczego w Międzynarodowym Liceum Paderewski ...
- Utworzone: 16-11-2023
- 169. Autonomia edukacji
- (Opinie)
- ... Nauczyciele decydują czego i jak uczą. Dzięki temu mogą być bardziej decyzyjni, szukać oraz stosować różnorodne sposoby angażowania uczniów. Rodzice rozmawiają ze sobą i z nauczycielami jak dorośli. Bez ...
- Utworzone: 14-11-2023
- 170. Samosterowny uczeń
- (Opinie)
- ... ten proces. Jeśli sprawa dotyczy celu osobistego, który stawia sobie uczeń, to sam uczeń powinien określić działania, na jakie go stać. Może skonsultować je z nauczycielem. W przypadku prac domowych ...
- Utworzone: 13-11-2023
- 171. Podręcznik do edukacji klimatycznej
- (Poczytaj)
- ... przedstawiła (wraz z Partnerami projektu "Zrównoważony ekosystem edukacji klimatycznej – Polska, Niemcy, Republika Czeska") Model i Podręcznik Edukacji Klimatycznej dla szkół, dzięki, któremu nauczyciele ...
- Utworzone: 11-11-2023
- 172. Przewroty – nagroda od Centrum Nauki Kopernik
- (Projekty edukacyjne)
- ... które myślą i działają podobnie ¬– to nauczyciele, organizacje pozarządowe, środowiska naukowe, wyższe uczelnie, samorządy, przedsiębiorcy. Przekonaliśmy się, że razem można działać szerzej, docierać dalej, ...
- Utworzone: 10-11-2023
- 173. O budowaniu więzi z rodzicami
- (Szkoły)
- ... ze sposobów budowania relacji pomiędzy nauczycielem, uczniem i opiekunami są tak zwane wywiadówki trójstronne. Polegają one na krótkich spotykaniach tych trzech podmiotów, podczas których jest czas na ...
- Utworzone: 06-11-2023
- 174. Marzy mi się minister edukacji…
- (Opinie)
- ... własne marzenia, bo… 1.Marzy mi się minister edukacji, który będzie z szacunkiem odnosił się do nauczycielek i nauczycieli Ale nie takim szacunkiem na pokaz - wymuszonym, bo okoliczności sprawiają, ...
- Utworzone: 05-11-2023
- 175. Minecraft w edukacji wczesnoszkolnej
- (ICT / TIK)
- ... Jeśli jesteś nauczycielem lub nauczycielką zapewne nie raz widziałeś, widziałaś koszulki, plecaki, piórniki z logo tej gry a może nawet wysłuchałeś, wysłuchałaś kilku historii opowiedzianych z zadyszką ...
- Utworzone: 04-11-2023
- 176. Budowanie relacji z uczniami
- (Rady i inspiracje)
- ... Nie każda bliskość pomiędzy nauczycielem i uczniem jest pożądana. Nie powinny być to relacje koleżeńskie, nauczyciel nie jest kolegą, powinien być uważnym dorosłym w życiu ucznia. Budowanie autentycznych ...
- Utworzone: 03-11-2023
- 177. Zadania domowe w epoce AI
- (ICT / TIK)
- ... przeciw. Podobnie dużo emocji budzi temat sztucznej inteligencji, a wśród nauczycieli szczególnie wykorzystanie go w szkole. Nauczyciele obawiają się, że uczniowie będą sięgać do tych dostępnych dla każdego ...
- Utworzone: 02-11-2023
- 178. Słowa warte zapamiętania
- (Projekty edukacyjne)
- ... ze znanymi Polakami i zapraszamy do udziału. Na czym polega akcja? Podczas zajęć, ale również prywatnie zarówno uczniowie jak i nauczyciele, rodzice i pracownicy szkoły mogą tworzyć specjalnie na ...
- Utworzone: 01-11-2023
- 179. Drobnostka
- (Szkoły)
- Dlaczego małe rzeczy – drobnostki mają znaczenie w szkole? Często słyszymy radę – nie przejmuj się takimi drobnostkami! Ale to właśnie z różnych drobnostek składa się szkolna całość, i często to one mają ...
- Utworzone: 30-10-2023
- 180. Siedem sposobów doceniania (w szkole)
- (Nauczyciele)
- ... wart stosowania. Dla ucznia jest to pamiątka, która może się pochwalić przed rodziną. Z dziękowaniem jest w szkole trudno. Niektórzy nauczyciele sądzą, że nie można dziękować uczniowi za to, że spełnia ...
- Utworzone: 23-10-2023
Ostatnie komentarze