Finanse osobiste na blogowo

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Młodzi ludzie, zanim samodzielnie wezmą odpowiedzialność za stan swoich osobistych finansów, powinni zdobyć podstawową wiedzę i umiejętności związane z zarządzaniem własnym budżetem i mądrym gospodarowaniem swoimi zasobami. Najlepiej, jeśli połączą tę naukę z wykorzystaniem TIK-u i elementem rywalizacji – choćby na przykład w konkursie blogowym w ramach akcji Tydzień dla Oszczędzania 2013.fot. fotolia.com

Po raz siódmy Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy zaprasza młodych ludzi do wzięcia udziału w akcji społecznej Tydzień dla Oszczędzania (http://tdo.edu.pl/), której celem jest edukacja w zakresie odpowiedzialnego zarządzania finansami osobistymi. Aby propagować wśród uczniów i studentów wiedzę i umiejętności związane z tematyką finansową, organizatorzy przygotowali konkurs blogowy z bardzo atrakcyjnymi nagrodami.

Konkurs na multimedialnego bloga skierowany jest do uczniów gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych oraz studentów. Chodzi o wykorzystanie możliwości nowoczesnych narzędzi, jakim są serwisy Web 2.0 do promowania wiedzy z zakresu oszczędzania, inwestowania i mądrego korzystania z dostępnych na rynku produktów finansowych. Blogi są zarówno chętnie czytane jak i tworzone przez młodych ludzi. Wykorzystajmy to do kształtowania umiejętności, zachowań i postaw dotyczących osobistych finansów – zachęca Marcin Polak z Fundacji Think, współorganizator TdO 2013.

Aby wziąć udział w konkursie, należy poprowadzić przez minimum 4 tygodnie (28 dni) bloga na tematy zaproponowane przez organizatorów konkursu. Do wyboru jest ponad 20 haseł, które należy ciekawie rozwinąć w swoim serwisie, m.in. Oszczędność to cecha ludzi z wyobraźnią lub Zanim zainwestujesz – sprawdź i oceń ryzyko! Blog musi zawierać minimum trzy wpisy tygodniowo. Istnieje dowolność wyboru platformy internetowej serwisu. Ważne jednak, by publikować w nim nie tylko posty, ale także zdjęcia, filmiki, prezentacje, quizy, gry czy podcasty, aby był multimedialny, poglądowy i atrakcyjny dla odbiorców. Promowane będę te blogi, które zbiorą największą liczbę odwiedzin i komentarzy, warto więc rozreklamować je w swojej społeczności.

Jury oceni nadesłane blogi w trzech kategoriach: gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna i studenci, przyznając nagrody o łącznej wartości ponad 6 000 zł. Pod uwagę brana będzie wartość merytoryczna bloga, a także estetyka, multimedialność i przestrzeganie praw autorskich publikowanych materiałów.

Wraz z uczniami wygrywa także nauczyciel – opiekun, który zgłasza szkołę do projektu poprzez wypełnienie formularza na stronie tdo.edu.pl.

Regulamin konkursu, hasła konkursowe oraz szczegółowe zasady znajdują się na stronie projektu w zakładce Konkursy. Termin zgłaszania blogów upływa 4 listopada 2013 r., tak więc serwis należy założyć najpóźniej do 7 października 2013 r.

Akcja Tydzień dla Oszczędzania to ogólnopolska, edukacyjna akcja społeczna, której celem jest promowanie idei oszczędzania oraz przekazywanie wiedzy z zakresu racjonalnego gospodarowania środkami finansowymi. Związana jest ona ze Światowym Dniem Oszczędzania, który społeczność międzynarodowa obchodzi 31 października. Organizatorami akcji są Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy i Fundacja Think!

Notka o autorce: Małgorzata Kowalczuk jest członkiem e-redakcji Edunews.pl, koordynatorką programów edukacyjnych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych w warszawskiej Fundacji Think!, autorką tekstów o nowoczesnej edukacji, ekspertem Szkoły z Klasą 2.0, współautorką interaktywnych pakietów edukacyjnych do nauczania m. in. wiedzy o społeczeństwie i podstaw przedsiębiorczości.

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie