Edukacja jako podróż bohatera

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Pewną innowacją pedagogiczną może być potraktowanie każdego ucznia w klasie jako bohatera. Takie podejście jest możliwe w każdej szkole. Tworzymy programy nauczania w oparciu o podstawę programową, ale to uczeń jest głównym aktorem w procesie uczenia się i ma możliwość zdecydowania, kim jest jego bohater i w jaką podróż się udaje.

„Każdy z nas jest bohaterem. Każdy z nas ma własną podróż. A przecież edukacja jest podróżą” – uważa dr Tomasz Tokarz, który podczas INSPIR@CJI 2017 zaprezentował ciekawą koncepcję uczenia się opartą o wysoką motywację wewnętrzną.

Sama podróż jest wartością, gdyż przebiega zgodnie z pasjami uczniów. Może to być podróż po świecie ucznia. Przygotowanie do tej podróży następuje na podstawie „Bohatera o tysiącu twarzy” Josepha Campbella, który wyróżnia 12 etapów podróży bohatera, które są wspólne dla wielu postaci w literaturze. Wyruszamy z naszego świata na początku i podróżujemy, a później wracamy do punktu wyjścia, ale już zmienieni – opowiadał Tomasz Tokarz.

Zobaczmy, do jakich krain uczenia się możemy dotrzeć:

***

Konferencja INSPIR@CJE 2017 odbyła się w Warszawie w dniach 29-30 czerwca 2017 r. Partnerom dziękujemy za współpracę, a wszystkim uczestnikom za aktywny udział w tym wyjątkowym wydarzeniu edukacyjnym.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).