Co łączy oszczędnego królika, chłopaków produkujących zabawne T-shirty i młodego przedsiębiorcę zakładającego właśnie swoją firmę? Otóż wszyscy oni są bohaterami nagrodzonych filmów w konkursie „Nakręcona ekonomia”, organizowanym przez portal MillionYou.com, zaś dofinansowanym ze środków Narodowego Banku Polskiego. Poznaliśmy właśnie laureatów konkursu.
Jury wyselekcjonowało 12 bardzo różnorodnych prac. Wśród filmów nominowanych znalazło się miejsce dla animacji, dokumentu, animowanego tutorialu, teledysku, a także nieźle zrealizowanych filmów aktorskich. Filmy te w pomysłowy, przystępny i atrakcyjny sposób zwracały uwagę na to, co w każdym z zagadnień ekonomicznych jest najistotniejsze. W głosowaniu internautów wygrał film stworzony pracochłonną techniką poklatkową (złożony z około 1600 pojedynczych zdjęć) zatytułowany 6 kroków do sukcesu i pokazujący, że zakładanie firmy jest w sumie bardzo proste:
Wszystkim autorom nie zabrakło fantazji i kreatywności, wystarczy spojrzeć na tytuły: O inflacji przy kolacji, Ekonomiczna wojna na T-shirty, czy Coffee budget.
Zgromadzone na stronie serwisu MillionYou filmy mogą posłużyć nauczycielom przedsiębiorczości czy WOSu jako doskonałe, atrakcyjne, angażujące młodzież narzędzie edukacyjne. Przecież oszczędzania na lokacie i inwestowania na giełdzie można uczyć się w rytm rapującej piosenki - Oszczędzaj i inwestuj:
Ukazanie w półtoraminutowym dziele poważnych skądinąd zagadnień ekonomicznych udało się młodym twórcom fenomenalnie. Zrobili to ciekawie, zabawnie, z dużą dozą humoru, ale i rzetelnej wiedzy. Po raz kolejny udowodnili, że młodzi ludzie nie tylko umieją biernie przyswajać wiedzę, ale także robić z niej artystyczny użytek, co więcej – tworzyć atrakcyjne materiały edukacyjne dla ich rówieśników i dorosłych! Ich umiejętności graficzne, biegłość w posługiwaniu się kamerą i sprawność w technicznej obróbce dowodzi, że muszą oni poświęcać sporo swego pozaszkolnego czasu tej pasji. To naprawdę budzi uznanie i podziw.
Niewykorzystanie tego potencjału w codziennej praktyce szkolnej byłoby ogromnym marnotrawstwem i porażką nauczycieli (i uczniów). Przecież każdy z nich nosi kamerę ukrytą w kieszeni w swojej komórce! Odważmy się dać uczniom pole do popisu, stworzyć możliwość kręcenia i dzielenia się filmami na dowolne tematy. Łatwość, z jaką posługują się oni nowoczesnymi technologiami w powiązaniu z możliwością zdobywania i przekazania w ten sposób wiedzy może przynieść świetne i długotrwałe efekty edukacyjne.
Ostatnie komentarze
Też pozdrawiam.
Jeśli celem jest czytanie Szekspira w oryginale i dyskus...
Zabrakło mi bibliografii, źródeł skąd zostały pobrane informacje. Jeśli mam informacje...