Gdybyśmy nakreślili na mapie kraju miejsca, gdzie nie docierają dobrzy nauczyciele, zapewne pokryłaby się ona z mapą miejsc, w których stykamy się z wieloma problemami społecznymi, ubóstwem, brakiem nadziei.  Ale gdyby do tych miejsc "posłać" komputery i szybki Internet – czy dzieci siedzące przed ekranem mogłyby samodzielnie tworzyć swoją edukację i ulepszać swój świat?PHOTO: SXC.HU

Rosnąca popularność kursów edukacji na odległość oraz prognozy naukowców sugerujących szybkie zmiany w sposobie dostarczania wiedzy na poziomie szkół średnich z wykorzystaniem platform e-learningowych, skłaniają do zastanowienia się nad kompetencjami e-nauczyciela. Kluczowe dla powodzenia e-edukacji mogą być umiejętności komunikacyjne i interakcja.PHOTO: SXC.HU

ict w edukacjiTelefony komórkowe stały się nieodzownym gadżetem młodych ludzi, którzy należą do pokolenia cyfrowych tubylców (Marc Prensky). Tymczasem nauczyciele, którzy nie są przygotowywani do stosowania nowoczesnych multimediów w nauczaniu, stanowią pokolenie cyfrowych imigrantów i stąd moim zdaniem wziął się surowy zakaz używania czy przynoszenia komórek do szkół.
 

ImageNauczyciele na całym świecie wykorzystują podcasting, by łączyć swoich uczniów z ich najbliższym otoczeniem oraz z odległymi zakątkami globu. Tym samym projekty szkolne odbywają się w rzeczywistym kontekście i przy szerokiej publice. Uczniowie nabierają umiejętności technicznych i kształcą swą niezależność. Dlaczego w Polsce tak mało je wykorzystujemy w edukacji?
 

innowacje w edukacjiJak odnaleźć się w dżungli złożonych danych, które docierają do nas każdego dnia? Rzecz jasna – wszyscy chorujemy na ich nadmiar. Przesyt powoduje często zupełne zobojętnienie lub poczucie zagubienia. Zważywszy, że ilość informacji będzie ciągle rosnąć, warto zastanowić się, zwłaszcza w kontekście naszych uczniów, jak sobie radzić z ich przetwarzaniem?
 

ict w edukacjiNiewątpliwie dużym problemem, z jakim mamy do czynienia w szkołach w związku z upowszechnianiem nowoczesnych technologii w nauczaniu jest nienajlepsze wyposażenie naszych szkół w sprzęt komputerowy. W 2008 zakończyła się akcja wyposażania szkół w pracownie, zaś te instalowane od roku 2002 powoli zamierają z racji swojego wieku i wydajności. Mamy problem?
 

Obecnie szkolnictwo wyższe znajduje się pod ogromna presją zaspakajania coraz większych oczekiwań, zarówno jeśli chodzi o liczbę studentów, jakość nauczania, potrzeby zawodowe, czy rozwój ekonomiczny. Jednocześnie zasoby, do jakich mają dostęp instytucje szkolnictwa wyższego są coraz mniejsze. Jak zdefiniować na nowo pojęcie uniwersytetu?(C) EDUNEWS.PL

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie