Czy chcesz, aby Twoi uczniowie potrafili wykorzystywać wiedzę naukową tworząc innowacyjne konstrukcje? Chcesz by fascynowali się naukami ścisłymi tworząc roboty, statki kosmiczne lub proste usprawnienia? Zaproś ich do wspaniałej szkolnej, inżynierskiej przygody STEAM.
Я тут! czyli język jako integracja, zabawa i narzędzie do niwelowania barier
Kończy się powoli kolejny "dziwny" rok szkolny, w którym w drugim semestrze w wielu polskich szkołach pojawiło się wielu uczniów ukraińskich. Learnetic przygotował program Я тут! (Jestem tu!), czyli zestaw interaktywnych ćwiczeń służących do nauki podstaw języka ukraińskiego i polskiego. Program sprawdzi się na zajęciach w organizowanych obecnie oddziałach przygotowawczych oraz na lekcjach mających na celu integrację grupy zróżnicowanej językowo.
Autyzm - zbiór ćwiczeń
Dziś wypada Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Od kilku lat szkoły, instytucje edukacyjne i terapeutyczne propagują tę ideę i organizują wydarzenia w tematyce autyzmu. Może warto dołączyć z własnymi działaniami.
Wielkanoc z długopisem 3D
Nowoczesne technologie oferują szkołom wiele ciekawych rozwiązań, które warto wykorzystać w edukacji. Jednym z ostatnich moich odkryć jest długopis 3D. Narzędzie to łatwo przenieść z klasy do klasy, można nim pisać na papierze, można malować na folii i w powietrzu. Zaledwie w kilka minut uczeń stworzy pozwala stworzyć obiekt 3D. Jak zatem wykorzystać to narzędzie w klasie?
Kreatywna wirtualna tablica
Aktywizacja uczniów podczas lekcji, ale także w ramach zajęć rewalidacyjnych jest niezwykle ważna i potrzebna. Uczniowie, kiedy konstruują, tworzą i działają, uczą się szybciej oraz lepiej zapamiętują utrwalane treści.
Bo każdy może stworzyć e-książkę
Tworzenie książki na podany przez nauczyciela temat, np. w oparciu o konkretne materiały, to świetna opcja zarówno na zdobycie, jak i utrwalenie nowej wiedzy. Można też zachęcić uczniów do tworzenia książek o ich zainteresowaniach, a także przedstawić samodzielnie utworzoną książkę jako efekt pracy projektowej. Sposobów wykorzystania jest dużo, aplikacji również. Dzisiaj polecam WriteReader, gdyż to bardzo prosta i bogata w zasoby strona, z której mogą korzystać nawet uczniowie z klas 1-3.
Druk 3D, matematyka i roboty, czyli historia o kreatywnych dzieciakach z Ludziska
To program, który w Szkole Podstawowej w Ludzisku ma niekrótką historię. Nie ma Dziecka, nie ma Rodzica, nie ma Nauczyciela, który nie wiedziałby, kim są #SuperKoderzy z Ludziska. A kim są? O tym właśnie jest ta historia – o młodych ludziach pełnych pasji i zaangażowania. Historia o dzieciach otwartych na nowości, otwartych na pomysły swoich kolegów. Ale przede wszystkim o dzieciach, które projektują, realizują swoje kreatywne pomysły i zarażają pasją do matematyki oraz informatyki innych uczniów.
Ostatnie komentarze