Kolejna odsłona Olsztyńskich Dni Nauki i Sztuki i mój kolejny prototyp. Jednym słowem dwa w jednym. Chcę pokazać coś "w połowie roboty", coś co powstaje, niemalże in stadu nascendi. W czasie, gdy planowałem opisywane wydarzenie edukacyjne sytuacja nie była jasna czy będzie możliwość na spotkanie bezpośrednie czy tylko online. Zaplanowałem więc jedno wydarzenie online. Spotkanie online ma tę przewagę, że w razie zaostrzeń sanitarnych, związanych z Covid-19, nie trzeba będzie go odwoływać w ostatniej chwili. Jednocześnie chciałem przy okazji sprawdzić w działaniu kolejny prototyp edukacyjny. Zrobić kolejny krok i od razu sprawdzić, jak działa (nie tylko wymyślać na papierze ale i sprawdzać w działaniu). Stąd na końcu niniejszego tekstu pojawi się prośba o sprawdzenie jak to działa i przesłanie informacji zwrotnych. W ten sposób, drogi Czytelniku, zostaniesz współautorem powstającej innowacji dydaktycznej (edukacyjnej). Z góry dziękuję za współudział.

Już wkrótce szkoły podstawowe będą mogły skorzystać z dedykowanej polskim nauczycielom mapy edukacyjnej w Minecraft Education Edition, czyli jednej z najbardziej fascynujących i popularnych gier komputerowych. Dodajmy: aby uczyć! Microsoft Polska we współpracy z nauczycielami i ekspertami przygotował pierwszy polski świat w Minecraft Education Edition skorelowany z nauczaniem przedmiotów takich jak język polski, matematyka, geografia, język angielski, historia i biologia na poziomie klasy 5 szkoły podstawowej, z odniesieniami do podstawy programowej i pełną obudową metodyczną. To już nie tylko gra, ale cała wirtualna platforma edukacyjna. Koniecznie dołączcie do nowego programu, a Wasi uczniowie będą zachwyceni, że mogą się uczyć poprzez ich ulubioną grą.

Pandemia koronawirusa sprawiła, że nauczanie ze szkolnych sal lekcyjnych przeniosło się do domów i mieszkań. Zdalna nauka była nowym doświadczeniem zarówno dla uczniów jak i nauczycieli. W obliczu tego nagłego wyzwania, musieliśmy wypracować skuteczne sposoby komunikowania się oraz przekazywania nowych wiadomości. Większość nauczycieli na własną rękę zaczęła poszukiwać narzędzi, które umożliwią im efektywną naukę, skuteczną komunikację, monitorowanie pracy i postępów uczniów.

Zastanawialiście się kiedyś, jak sztuczna inteligencja rozpoznaje przedmioty? Skąd wie, że autobus to autobus, a nie tramwaj. Jak odróżnia kota od psa – 4 łapy nie wystarczą. A jeśli kot jest po wypadku i ma tylko 3 łapki – czy Google będzie wiedział, że to nadal kot?

STEAM jest to termin, który w ostatnich latach często pojawia się podczas rozmów o nowoczesnej edukacji, o sposobach i atrakcyjnych metodach pracy. Czym jest STEAM? To nie tylko akronim pierwszych liter angielskich słów: S – Science – nauka, T – Technology – technologia, E – Engineering – inżynieria, A – Art – sztuka i M – Math – matematyka, ale przede wszystkim podejście/forma zdobywania wiedzy. Podczas zajęć z młodymi ludźmi wymienione dziedziny nie tylko się przenikają, ale doskonale uzupełniają.

Badania prowadzone w różnych krajach pokazują, że uczniowie stracili wiele podczas nauki zdalnej. Kilka miesięcy wiosennych nie wyrównało strat. Jest to nadal dość trudna sytuacja, gdyż uczniowie prezentują bardzo różne poziomy wiedzy i umiejętności. Nauczyciele radzą sobie w różny sposób. Niektórzy prowadzą lekcję, zakładając, że uczniowie sami uzupełnią braki, inni cofają się, aby zacząć od początku, jeszcze inni stosują tak zwane przyspieszenie, o którym pisałam wcześniej [1].

Czy chcesz, aby Twoi uczniowie potrafili wykorzystywać wiedzę naukową tworząc innowacyjne konstrukcje? Chcesz by fascynowali się naukami ścisłymi tworząc roboty, statki kosmiczne lub proste usprawnienia? Zaproś ich do wspaniałej szkolnej, inżynierskiej przygody STEAM.

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie